Followers

Friday, January 6, 2012

Alahai Demam...:(

Assalammualaikum semua...^_^


sempena pagi yang indah lagi damai ni, Fida harap masih belum terlambat untuk Fida ucapkan Selamat Tahun Baru kepada semua yang sudi kiranya membuang sedikit masa korang yang amat berharga tu untuk membaca secebis kata dari blog Fida ni...terima kasih banyak-banyak ye semua...^_^

Salam perkenalan dihulurkan kepada sesiapa yang masih belum mengenali diri ini....diharap awal tahun macam ni akan memberikan seribu cahaya pelangi indah untuk menemani hari-hari korang semua...:) semoga semuanya akan baik-baik belaka..^_^ Semoga kalian semua bahagia dunia dan akhirat....amin....^_^

pagi ni Fida rasa happy sangat walaupun kurang sihat sikit....tetap gagah nak hapdate blog kesayangan nih khas untuk korang semua...:) badan lemah, otak dah tak berapa nak centre, rajin dah jadi malas, segar jadi ngantok, semangat jadi lesu....korang rasa-rasa lah kan....macam mana Fida nak buat kerja kalau macam tu lah keadaannya sekarang? korang rasa dah tahap teruk giler ke atau tuan dia dah boleh jadi giler? hehehe

Fida takdelah sampai teruk tahap tu ye ^_^ tu dah mengada namanya...saje lah tu malas nak buat kerja....tapi walau badan memang tak larat still mampu hapdate blog bagai....mampu buat kerja yang bos suruh siapkan...masih mampu nak rekod surat yang memang berlambak-lambak macam KLCC gayanye...

dan Fida masih mampu telan panadol 2 biji & minum air panadol soluble yang sumpah memang tak sedap langsung tuh...huh...yerk...tapi nak sihat punya pasal...sanggup weh...minum sekali teguk je...hahahaha korang bayangkan lah sikit tak sikitnya air yang fida bubuh soluble tu...kalau banyak memang tak mampu la nak abiskan...tu pun dah rasa macam apa...

hai lah demam...kenapalah kau sering menjenguk diriku ini yang serba kurang antibodi ni?

 haa kau...besar tak besarnye buat tu...xsanggup den...
pic credit to Google search

**********************************************************************************************
demam   :   padan muka kau, sape suruh kau kalau demam tak pernah makan habis antibiotik yang doktor suruh makan tu?

Fida   :   bukan tak nak makan tapi tak pandai...

demam   :   ala ape susah, telan je...takdenye mati tercekik

Fida   :   ko cakap senang lah...tekak aku yang nak menahan ni...rasa nak mati pon ada...tak naklah aku nanti masuk paper "seorang setiausaha pejabat di salah sebuah agensi kerajaan mati tercekik ubat" tak ke femes terus family aku nanti.....

demam   :   ko ni kalau aku layan lelame...dengan aku aku sekali sewel...hahahaha

Fida   :   sape suruh ko layan aku...hahaha ko pergi la jauh-jauh...jangan la kacau aku lagi dah...aku sangat-sangat memerlukan kesihatan yang sangat baik sekarang ni...

demam   :   aku bukan nak ganggu ko lah...tapi ko tu yang panggil aku datang...kalau ko nak sihat...pergi klinik....ikut saranan doktor...baru lah aku tak kacau ko...ada paham?!

Fida   :   tu lagi satu masalah....aku ni takut nak jumpa doktor...serba serbi takut lah...hrmmm...

demam   : so aku tak boleh nak tolong lah...aku akan sentiasa menemani ko  kemana je ko pergi...walau dalam tidur sekalipun...^_^

Fida   : siap boleh senyum lagi? adoyaiii...takpelah nak buat macam mana kan? aku redha je lah...hahahahha

 ***********************************************************************

wahailah demam....kenapakah kau sering menghinggap diriku ini selalu? (padahal dah tau sebabnya, salah sendiri jugak...) tolonglah pergi jauh dariku...banyak lagi benda yang masih belum settle yang perlu aku buat...tapi korang mesti tak macam Fida kan? 

seriously fida memang tak pandai makan ubat....kalau korang, korang mesti telan camtu je kan?...Fida pulak gigit dulu ubat yang kaya dengan kepahitan yang melimpah ruah tu baru boleh telan dengan air...korang rasa pelik tak? tak kan? sanggup tu walaupun pahit.....hahahahha teringin sangat nak telan je ubat...tapi takut lah...dah pernah cuba...memang lepas tapi sekali tu je yang berani...sebab bila tengok je antibiotik tu besar mengalahkan biji buah rambutan....terus jadi takut balik....hahaha sampailah sekarang ni....tapi kalau ubat selsema kompom boleh telan...sebab kecik sangat saiznya...hehehehe

oklah...korang dah tau jugak lah kan serba sikit pasal Fida ni...ragam kalau dah demam...^_^



p/s * : malu & pipi ni dah ber'blushing2' hahahaha



s a y o n a r a !!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...